Fotografia produktowa

Fotografia produktowa jest niezbędnym narzędziem przy prowadzeniu sklepu internetowego, wydawaniu katalogów, folderów i innych materiałów ofertowych.W odróżnieniu od zdjęć reklamowych – w fotografii produktowej główny nacisk kładziemy na aspekty wizualne fotografowanego przedmiotu. Odpowiednie ujęcie ukazujące wszystkie cechy produktu, odwzorowanie kolorów i jego strukturę.

Fotografia produktowa to jedna z najszybciej rozwijających się działek sztuki fotograficznej. Pod względem swoich cech packshoty należą do kategorii fotografii komercyjnej, która w wraz z rozwojem nowych technologii ewaluowała na całkiem nową skalę. Jest to także najbardziej praktyczna i dochodowa działka dla fotografów. Zdjęcia produktów potrzebuje niemalże każdy biznes – od małego przedsiębiorstwa poprzez sklep internetowy aż po dużą korporację.

Fotografia produktowa daje nieco więcej swobody i pozwala ukazać na fotografii nasz osobisty stosunek do przedmiotu. Interesujące może się okazać wykorzystanie obiektywów szerokokątnych, o długościach ogniskowych niezniekształcających zupełnie perspektywy, ale dających efekt przypominający oglądanie rzeczy przez szkło powiększające. Umożliwia to uzyskanie wrażenia, że przedmiot wychodzi niejako do oglądających i staje się dominującym elementem obrazu. Także przy tego typu zdjęciach stosuje się neutralne, stonowane, odcinające się od obiektu tło; pożądane są natomiast cienie i odbicia. Dobra fotografia produktowa zawiera w sobie także dużo autentycznego otoczenia, które nadaje obrazowi bardziej przestrzenny charakter.

Do stworzenia packshotów konieczne jest wybranie odpowiedniego oświetlenia. Najlepsze jest światło dzienne. Jeśli fotografia produktowa powstaje w plenerze, to najlepsza porą jest wczesne popołudnie. Dodatkowe lampy powinny stanowić jedynie wsparcie dla naturalnego oświetlenia podczas sesji produktowych. Należy wystrzegać się wszelkich ceni, które mogłyby przytłoczyć fotografowany obiekt. W związku z tym sięga się po dyfuzor do flesza, który ułatwia rozprowadzanie światła w bardziej równomierny sposób. Dzięki temu wygląda to naturalnie. Bardzo ważna kwestią jest też białe czy neutralne tło. To fotografowany produkt ma przyciągać uwagę, a nie kolorowe tło czy dodatki. W fotografii produktowej sięga się po typ tła nazywany krzywą nieskończonością. Dzięki niej można skupić uwagę wyłącznie na produkcie. Wystarczy zgiąć kawałek białego papieru czy płótna, po czym umieścić na jego środku fotografowany produkt. Podczas robienia packshotów stosuje się także statywy, aby uzyskać m.in. właściwą ostrość. Fotografia produktowa stawia przede wszystkim na naturalność, a więc konieczne jest zachowanie odpowiedniej perspektywy i wierne oddanie koloru. Nie bez znaczenia jest także samo przygotowanie produktu przed sesją.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *